Selasa, 25 Mei 2010

-PUISIKU-

Azimat Guru

Kenangan semalam masih berlegar,
Pada bingkai cermin persekolahan,
Dahulu azimatnya sungguh tegar,
Kini namanya menjadi ingatan,

Katanya,
Aku mampu berjaya,
Katanya,
Aku akan ke menara,
Katanya lagi,
Aku bisa mencipta nama,
Katanya juga,
Aku tidak pernah putus asa…

Benar,
Aku telah berjaya,
Sungguh,
Aku sudah ke menara,
Kini,
Impianku telah tercipta,
Dan sesungguhnya,
Cita-citaku sudah di gerbang persada…

Ku coretkan kata:
Kalimahmu tersendiri,
Azimatmu tersemat rapi,
Jasamu tidak bertepi,
Sabarmu sungguh beerti,

Guru,
Itulah dirimu,
Begitulah tugasmu,
Inilah azimatmu,
Menjadi sanjungan berjuta manusia,
Dari dahulu engkau hulurkan tanganmu membantu…

Oh Guru,
Lafazku hanya satu,
Terima kasih segala pengorbananmu,
Azimatmu selamanya di lubuk hatiku,
Doaku agar dirimu tahu,
Takkan padam nilai cintaku,
Kerana engkaulah guruku…

Sehingga kini,
Aku masih berdiri di atas azimatmu…

NicenizaR
11.55 Mlm, 10 April 2010


Terima kasih guru, kerna hulur tanganmu...ku menghargai seluruh jiwamu...akan ku ingat selalu...menjadi azimat hingga ke akhirnya...TERIMA KASIH GURU>>>>

Tiada ulasan: